Czwartek, 21 Marca 2019, Benedykta, Lubomiry, Lubomira
Formularz Szukaj
Ladowanie
1929-2009 80 lat tradycji i nowoczesności
Wodociągi Kieleckie > Wszyscy reklamują kranówkę - artykuł w "Kierunek Wod-Kan"

Wodociągi Kieleckie

Wszyscy reklamują kranówkę - artykuł w "Kierunek Wod-Kan"

Wszyscy reklamują kranówkę - artykuł w "Kierunek Wod-Kan" Eventy edukacyjne zawsze połączone z degustacją kranówki, lokalne radiostacje i małe wydawnictwa – to najlepsze, zdaniem wodociągowych PR-owców, sposoby na kampanie zmieniające stereotypowe podejście do picia wody w 2019 roku - pisze rzecznik Wodociągów Kieleckich Ziemowit Nowak w magazynie "Kierunek Wod-Kan".
W najnowszym wydaniu magazynu branżowego "Kierunek Wod-Kan" (01/2019) ukazał się artykuł "Recepta na mity o kranówce", w którym opisano różne sposoby promocji picia wody z kranu. Wodociągi Kieleckie nie są tu bowiem wyjątkiem - od lat promocję picia kranówki prowadzi wiele przedsiębiorstw wodociągowych w kraju. Wykorzystują do tego m.in. billboardy i inne formy reklamy zewnętrznej, lokalne media, wydarzenia w plenerze.
"Choć Polacy coraz chętniej przerzucają się z butelek na kranówkę, to wiele jest jeszcze do zrobienia, aby obalić niepochlebne mity o jakości wody z kranu. Z własnych ankiet i zlecanych przez wodociągowe spółki badań opinii publicznej wynika, że Polacy coraz chętniej sięgają po kranówkę zamiast wody butelkowanej. Nie dotarłem do aktualnych danych ogólnopolskich, ale na przykład badanie TNS OBOP wykazało, że liczba osób deklarujących picie kranówki w Warszawie wzrosła z 23% w 2013 r. do 37% w 2016. W Krakowie odsetek ten przekroczył w ubiegłym roku już 60%, jak wynika z badań ankietowych prowadzonych co roku przez Wodociągi Miasta Krakowa. Można założyć, że podobny trend jest w całym kraju. Nie oznacza to, że szefowie spółek wodociągowych i osoby odpowiedzialne za PR mogą spocząć na laurach" - pisze Ziemowit Nowak.
Jakie sposoby promocji będą wykorzystywane w tym roku? Na przykład Dąbrowskie Wodociągi będą kontynuować akcję „Piję wodę z kranu”, m.in. poprzez konkurs filmowy „Woda w roli głównej” czy sportową zabawę w „Biegu Skrzata”. "Z kolei w Krakowie planują intensywniejszą kampanię instalacji pitników w biurach i instytucjach, nie zapominając o szkołach, od czego zaczynali. Akcja ma wspólne hasło „W Krakowie dobra woda prosto z kranu w …” i dalej dopisek „szkole”, „szpitalu” lub „urzędzie” - czytamy w "Kierunek Wod-Kan".
Wodociągowcy z Dąbrowy Górniczej stawiają na radio, bo "warto wykorzystać audycje realizowane na żywo z różnych wydarzeń".
Natomiast zdania co do internetu są podzielone. Większość dużych spółek wodociągowych, oprócz strony internetowej prowadzi również własny profil na Facebooku. Co do Twittera jest większa wstrzemięźliwość.
Całość artykułu w najnowszym wydaniu "Kierunek Wod-Kan".

2019-03-01